Во однос на заедничкиот проект за изградба на прекуграничниот тунел помеѓу Ѓуешево и Деве Баир, двете страни се договорија да формираат работни групи кои до крајот на месец јули ќе го финализираат текстот на меѓувладиниот Договор со цел да се утврдат конкретните обврски на двете страни за техничките, финансиските, градежните и оперативните аспекти.
Исто така се разговараше за содржината и потпишувањето на Договорот за оваа есен со што би се отворил патот за започнување на градежни работи на почетокот на 2026 година. Faktor
Двете страни се согласиле да продолжат со активностите за изградбата на прекуграничниот тунел, кој ќе биде изграден во согласност со постоечкиот технички проект доставен од страна на Македонија.
Двете страни се обврзале да ги истражат најсоодветните можности за заедничко аплицирање за финансирање од ЕУ или од партнерските финансиски институции за заедничка изградба на тунелот. A1on
Во Брисел се одржа состанок на кој присуствуваа Државниот секретар на Министерството за транспорт на Македонија, Стефан Волкановски, директорот на ЈП Железници Инфраструктура, Синиша Ивановски, заменик-министерот за транспорт и врски на Бугарија, Љубен Нанов, а во организација на Валентина Суперти, директор за Западен Балкан во Директоратот за проширување и Источно соседство( ДГ ЕНЕСТ). На состанокот кој се одржа во позитивна и конструктивна атмосфера, како продолжение на последниот состанок одржан во октомври 2024 година, се разменија мислења и се потврди посветеноста и потребата кон финализација на делот од железничкиот коридор VIII.
Двете страни разговараа за напредокот што е постигнат во последните месеци и се согласија за потребата од обновување на напорите за подготовка на студии и тендер за завршување на прекуграничните делови од коридорот, со посебен осврт на тунелското решение. Nezavisen
Меѓу нив е Македонија повторно да го обкави тендерот за работите на железницата меѓу Крива Паланка и влезот на прекуграничниот тунел, до крајот на 2025 година“, се вели во соопштението.
Исто така, се додава, се зборувало и за активностите што ги презема бугарската страна за нивниот дел од железницата. Plusinfo
Премиерот, Христијан Мицкоски средбата во Брисел меѓу двете делегации на Македонија и на Бугарија за доизградба на железничката пруга од Коридорот 8 и заедничкиот тунел ја оцени како исклучително успешна.
Очекувам дека овие средби ќе резултираат со следниов резултат: Ние да ја завршиме делницата од пругата Коридорот 8 од Крива Паланка до влезот во тунелот, од излезот на тунелот до приклучувањето со постоечката пруга, тоа се два или три километри, да се направи проект и тоа да го реализира Бугарија, како држава, вклучително и модернизација на целокупната пруга од Ѓуешево до Софија, а тунелот да биде заеднички проект, којшто ќе биде финансиран од страна на Европската унија – изјави премиерот Мицкоски одговарајќи на новинарско прашање за постигнаттиот договор во Брисел за железниката пруга со Бугарија, која е дел од Коридорот 8. Тој посочи дека ова се отприлика концептите, кон кои треба да конвертира решението и како што рече „јас сум задоволен, што покажуваме дека можеме да изградиме конзенсус, кога станува збор за заедничкиот интерес“. Novamakedonija
Премиерот, Христијан Мицкоски средбата во Брисел меѓу двете делегации на Македонија и на Бугарија за доизградба на железничката пруга од Коридорот 8 и заедничкиот тунел ја оцени како исклучително успешна. Press24
Дополнитлено, според договорот, до крајот на годинава, Македонија ќе треба повторно да го објави и тендерот за делницата од Крива Паланка до влезот на тунелот.
Премиерот Мицкоски задоволен што како што рече можеме да изградиме консензус кога станува збор за заеднички интерес и очекува проектот да биде финансиран од ЕУ. Двете земји изминативе месеци меѓусебно се обивнуваа за блокада на проектот за изгрдабата на железничката пруга на Коридор 8. Во март годинава соседна Бугарија наместо да ја реконстуритра пругата од Ѓуешево до Софија, дел од Коридорот 8 што значи и поврзување со Македонија, одлучи да ги пренамени средствата за други железнички проекти. Kanal5