Article-cluster size (# of articles)
new weight
old weight
lower/upper
Articles count
Total similarity
Avg. similarity
Total chr length
Sentence # average
Sentence # variation
5
18.15
16.75
0.44/0.42
5.00
2.18
0.44
564.00
1.00
0.00
All clustering variants
Old ranking - len = 5
17 ■ 0.99/0.01 ■ 2 ■ 312.5
Best clustering variants
17 0.99/0.01 2 312.5
09:20 h
  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
  • ДЗР: Во 22 од 34 општини со градско седиште, ГУП-овите не го достигнуваат стандардот за озеленување од 25 м2 по жител

Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.

Според ДЗР, поделбата на дејноста просторно и урбанистичко планирање и недостатокот на координација меѓу надлежните институции, доведува до недостиг на правна регулатива што ќе го уреди просторното планирање и зелената инфраструктура.

A1on

Од 34 општини со седиште во град само две општини (Град Скопје и Општина Охрид) имаат донесено стратегии за развој на зеленилото, Зелен катастар во форма на ГИС[1] портал имаат три општини (Град Скопје, Кавадарци и Охрид), а 18 општини не ја испочитувале обврската за донесување на годишни програми за подигање и одржување на зеленилото, што укажува на немање долгорочна визија, цели, активности и индикатори за следење на урбаното зеленило на локално ниво, стои во извештајот.

Постапката за донесување на урбанистички планови се врши преку електронски систем е-урбанизам, но, посочуваат ревизорите, поради комплексноста, обезбедувањето на мислења од 22-30 институции / установи и правни лица, должината на законски утврдените рокови и нивното недоследно почитување, од вкупно 34 општини со седиште во град, 8 општини (23 проценти) имаат важечки ГУП, 24 општини (71 процент) имаат ГУП со изминат плански период, а две општини (6 проценти) воопшто немаат донесено генерален урбанистички план. A1on

Libertas

За надминување на утврдените состојби дадени се препораки со цел преземање мерки и активности од страна на надлежните институции и одговорни лица за создавање услови со кои ќе се подобри урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите.

Владата треба да ги задолжи министерствата за животна средина и просторно планирање, за култура и туризам, и за внатрешни работи, да обезбедат услови за користење на системот за е-урбанизам, како и да обезбеди финансиски средства за реализирање на предвидените планови/проекти согласно Годишната програма за финансирање на изработка на урбанистички планови. Libertas

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
Kanal5

Централната и локалната власт нема обезбедено ефикасен мониторинг и контрола, односно неизрекувањето на глоби спрема прекршителите, како и намалените износи на глобите за прекршоци, придонесува зеленилото да се уништува, да не се одржува и да не се заменува со ново зеленило.

Министерството за животна средина и просторно планирање не врши надзор над општините во делот на спроведувањето на законските одредби за урбано зеленило и не е обезбедено континуирано следење на состојбите и промените во просторот, од причина што годишните извештаи за степенот на спроведување на просторниот план на државата се изработени со нецелосни податоци за фактичката состојба, а во периодот од 2021 - 2024 година, воопшто не се изработуваат, констатира ДЗР. Kanal5

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
09:43 h 13-May-2025
  • Од 34 општини со седиште во град, ГУП-овите на 22 не го исполнуваат стандардот за озеленетост од 25 м2 по глава на жител Масовната урбанизација на просторот, долгите постапки за донесување на урбанистички планови, недонесените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистички планови од приватни лица, неизрекувањето на глоби кон прекршителите, придонесуваат да не се исполни препорачаниот стандард на озеленетост во градовите, констатира Државниот завод за ревизија.
  • ◉ ДЗР: Од 34 општини со седиште во град, ГУП-овите на 22 не го исполнуваат стандардот за зеленило
09:20 h
  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
  • ДЗР: Во 22 од 34 општини со градско седиште, ГУП-овите не го достигнуваат стандардот за озеленување од 25 м2 по жител
Libertas

Масовната урбанизација на просторот, долгите постапки за донесување на урбанистички планови, недонесените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистички планови од приватни лица, неизрекувањето на глоби кон прекршителите, придонесуваат да не се исполни препорачаниот стандард на озеленетост во градовите, констатира Државниот завод за ревизија.

Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“ со цел да се даде одговор на прашањето „Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?, се наведува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени по пат на примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите. Libertas

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
A1on

ДЗР има препораки и за единиците на локалните самоуправи.

За донесување стратегии за развој на зеленилото од општините Битола, Гевгелија, Кавадарци, Куманово, Прилеп, Струмица, Штип и Тетово, за воспоставување зелен катастар во форма на ГИС портал достапен за јавноста од општините: Битола, Гевгелија, Охрид, Прилеп, Куманово, Струмица, Тетово и Штип, за донесување на годишни оперативни програми за одржување и подигање на јавно зеленило од општините Битола, Гевгелија, Куманово, Прилеп, Штип и Тетово… Се препорачуваат активности и за реално планирање на потребите за финансирање на урбанистички планови во годишните програми и определување на финансиски средства поединечно за секој план/проект за Град Скопје и општините: Прилеп, Битола, Кавадарци, Куманово, Штип, Струмица, Охрид, Тетово и Гевгелија. A1on

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
Libertas

Од друга страна, недоволната информираност, заинтересираност и начинот на размислување на граѓаните за учество во постапките за донесување на урбанистички планови, како и финансирањето на плановите од страна на заинтересираните правни / физички лица со 48 проценти во годишните програми на општините доведува до состојба на преовладување на приватниот над јавниот интерес.

Општините не обезбедуваат доволно средства за одржување на јавни зелени површини со оглед дека 80 проценти од нив немаат донесено одлуки за наплата на надоместот за одржување на зелени површини, 20-30 проценти ги наплатуваат комуналните такси за користење на јавни зелени површини и поставување рекламни паноа на зелени површини, додека 59 проценти од општините не издвоиле средства за подигнување на нови зелени површини во периодот од 2020-2024 година. Libertas

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
Libertas

Како што наведува ДЗР, постојниот Просторен план не претставува добра основа за дефинирање на стратешките и планските документи во државата од пониско ниво, кои во периодот од 2021 до 2024 година се донесуваат врз основа на неажурирани податоци и информации и не соодветствуваат на состојбите во државата.

Поради слабости во дефинирање на надлежностите на институциите /органите инволвирани во процесот и невоспоставената институционална соработка и координација, паралелно се водат и одржуваат два информациски системи кои не ги споделуваат во целост податоците во Национална инфраструктура на просторни податоци. Libertas

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
A1on

Во периодот од 2020-2024 година, 77 проценти од постапките за донесување на ДУП во системот е-урбанизам не се завршени поради непочитување на законски утврдениот рок за траење на постапката до 18 месеци која за одредени општини трае и до 4 години.

ГУП-овите на 22 општини не го исполнуваат препорачаниот стандард за озеленетост од 25 м2 по глава на жител, а зелените површини кои се одржуваат и новоподигнатите зелени површини во корелација со бројот на жители согласно пописот од 2021 година укажува дека ниту една општина не го исполнува стандардот утврден во одредбите на член 19 од Законот за урбано зеленило. A1on

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
A1on

Постапката за донесување на урбанистички планови се врши преку електронски систем е-урбанизам, но, посочуваат ревизорите, поради комплексноста, обезбедувањето на мислења од 22-30 институции / установи и правни лица, должината на законски утврдените рокови и нивното недоследно почитување, од вкупно 34 општини со седиште во град, 8 општини (23 проценти) имаат важечки ГУП, 24 општини (71 процент) имаат ГУП со изминат плански период, а две општини (6 проценти) воопшто немаат донесено генерален урбанистички план.

Генералните урбанистички планови на 14 општини се донесени по изминување на 3 до 5 години од планскиот период за кој се однесуваат, со што градовите не се во можност да ги разработат со детални планови за времетраење на периодот. A1on

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
Libertas

Генералните урбанистички планови на 14 општини се донесени по изминување на 3 до 5 години од планскиот период за кој се однесуваат, со што градовите не се во можност да ги разработат со детални планови за времетраење на периодот.

Во периодот од 2020-2024 година, 77 проценти од постапките за донесување на ДУП во системот е-урбанизам не се завршени поради непочитување на законски утврдениот рок за траење на постапката до 18 месеци која за одредени општини трае и до 4 години. Libertas

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
Biznisvesti

ГУП-овите на 22 општини не го исполнуваат препорачаниот стандард за озеленетост од 25 м2 по глава на жител, а зелените површини кои се одржуваат и новоподигнатите зелени површини во корелација со бројот на жители според пописот од 2021 година, укажува дека ниту една општина не го исполнува стандардот утврден во одредбите на член 19 од Законот за урбано зеленило.

Снимките од извршеното снимање со дрон на повеќе локации и во повеќе градови покажуваат дека централните градски подрачја на градовите не содржат доволно јавни зелени површини кои треба да придонесат за намалување на загадувањето и чиста животна средина. Biznisvesti

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
Libertas

Оценува и дека изборот на урбанистички планови и проекти на општините кои ќе се финансираат од годишните програми за финансирање на урбанистички планови, донесени од Владата во периодот 2020-2024 година е извршен на нетранспарентен начин, без јавен повик, комисија и критериуми за избор, а средствата кои се предвидени не се доволни за финансирање на сите проекти.

Од друга страна, недоволната информираност, заинтересираност и начинот на размислување на граѓаните за учество во постапките за донесување на урбанистички планови, како и финансирањето на плановите од страна на заинтересираните правни / физички лица со 48 проценти во годишните програми на општините доведува до состојба на преовладување на приватниот над јавниот интерес. Libertas

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
A1on

Да спроведува кампањи со цел подигање на свеста на јавноста за можностите кои ги дава информацискиот систем е-урбанизам, да донесе подзаконски акт со кој ќе се утврдат прецизни критериуми заначинот на пресметка на надоместот за подигање и одржување на јавни зелени површини предвиден во Законот за комунални дејности.

Да ги измени одредбите на Законот за урбано зеленило во делот на висина на глобите за сторени прекршоци и начинот на изрекување на глобата во делот на недонесување на Стратегија за развој на зеленилото и Зелен катастар Препораката за Агенцијата за планирање на просторот е да ја интензивира динамиката за донесување на Просторниот план надржавата за период од 20 години. A1on

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
Biznisvesti

Снимките од извршеното снимање со дрон на повеќе локации и во повеќе градови покажуваат дека централните градски подрачја на градовите не содржат доволно јавни зелени површини кои треба да придонесат за намалување на загадувањето и чиста животна средина.

Општина Чаир и Кисела Вода учествуваат само со 3 проценти од урбаното зеленило на Град Скопје. Biznisvesti

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
Libertas

Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“ со цел да се даде одговор на прашањето „Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?, се наведува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени по пат на примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.

Според ДЗР, поделбата на дејноста просторно и урбанистичко планирање и некоординираноста на надлежните институции, резултира со недостаток на правна рамка што ќе го уреди просторното планирање и зелената инфраструктура, а со законските решенија за утврдување на правен статус на бесправно изградените објекти се нарушува системот на урбанистичко планирање. Libertas

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.
Libertas

Карактеристично за Тетово е што нема градски парк, наведува ДЗР.

Оценува и дека изборот на урбанистички планови и проекти на општините кои ќе се финансираат од годишните програми за финансирање на урбанистички планови, донесени од Владата во периодот 2020-2024 година е извршен на нетранспарентен начин, без јавен повик, комисија и критериуми за избор, а средствата кои се предвидени не се доволни за финансирање на сите проекти. Libertas

  • Големата експанзија на градовите, долгите процеси за усвојување на урбанистички планови, неодобрените годишни програми за подигнување и одржување на зеленилото, финансирањето на урбанистичките планови од приватни субјекти, како и неказнувањето на оние кои ги прекршуваат правилата, придонесуваат да не се исполни пропишаниот стандард за озеленување во градовите, забележува Државниот завод за ревизија (ДЗР). Во денеска објавената ревизија на успешност на тема „Урбанистичко планирање на зелената инфраструктура во градовите“, со цел да се одговори на прашањето “Дали мерките и политиките на централната и локалната власт обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите?”, се истакнува дека со опфатот и доказите кои биле обезбедени преку примена на ревизорската методологија и техники, ревизорите стекнале разумно уверување дека мерките и политиките на централната и локалната власт не обезбедуваат ефикасно планирање на зелената инфраструктура во градовите.