Образованието е столбот на економијата, тоа значи дека нема економија во иднина без квалитетно образование денес, кое ќе обезбедува поголема продуктивност во работењето и зголемување на производството и квалитетот на производите, влијание на долгорочното планирање на развојот на бизнисот, новите инвестиции и на неговата извозна дејност и конкурентност на домашниот и на меѓународниот пазар Клучот на квалитетното образование е инвестирањето во него, зашто тоа е инвестиција во човечки капитал со стручни вештини и компетенции неопходни за развој на економијата и исплатлив влог за иднината, а дуалниот модел на образование е обезбедување на човечкиот капитал со потребните вештини и компетенции. Novamakedonija
Но тоа што денес како процес е реалност започна во 2007 година, кога Стопанската комора на Македонија детектираше дека недостигот од стручен кадар претставува сериозен проблем за бизнис-заедницата и стопанството и се одразува на продуктивноста и развојот на компаниите, што има големо влијание на нивната извозна дејност и конкурентност на домашниот и на меѓународниот пазар.
Причината ја детектираше во неусогласеноста на понудата и побарувачката на вештини на пазарот на трудот како резултат на брзиот раст на техниката и модернизација на технолошките процеси, но и во ригидната структура на образовниот систем, кој не може да се менува во согласност со пазарната динамика и брзо да одговори на потребите на пазарот. Novamakedonija
· Зголемен бројот на опфатени квалификации од четири во два сектора на 78 квалификации во 14 сектори.
· Зголемен бројот на сертифицирани ментори за практична обука од 450 на 1.500. Novamakedonija
Во 2013 година, комората јасно порача дека воведувањето на дуалното образование е најефикасен начин за решавање на проблемот за обезбедување адекватна работна сила преку интеграција на образованието и обука во процесот на обезбедување стручни знаења, развој на вештини и компетенции со вклучување на ученикот во работните процеси на реално работно место и преку зајакната врска помеѓу образовните институции и реалниот сектор.
Воведувањето на овој процес, комората го поддржа со активности насочени кон промена на начинот на размислување за потребата од ваков модел на образование, демистифицирање на поимот „работа кај работодавец“ и втемелување на дуалните принципи на образование во средното стручно oобразование преку наизменично учење: и соодветна комбинација на теоријата во училиштето и на праксата на реално работно место во компанијата. Novamakedonija